Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, December 14, 2012

Ah, raja tak raja!!!!

Wei... Dengar la ni nak ngadu.... (anggap jela aku ni blogger terkenal.. pfffffp)  Tahu tak ni? aku dh xboleh makan doyan dah wei!!!  Aku dah tetapkan dalam diri aku, dalam otak sebenarnye, JANGAN KAMU BERANI DAN BERAHI MAKAN DURIAN LAGI!!!!.  Hambek! capital letter terus...
 
3minggu aku tahan nak makan durian.  Sebab batok yang terok.  Ajak Pijo makan tapi die cakap boleh, tapi batok dah baek belom?  uwaaaaaaa!!!!! *nangis guling-guling*
 
Tapi aritu kan, pijo balek keje awal.  Biasenye Pijo balek aku akan jemput die kat pintu.  Sekali....


LALLAAAAAA!!!! *bahasa Dieya*  Pijo beli kat giant.  Serius aku rase macam nak oppa gangnam jap kat situ sebab happy sangat!  Oh, adinda sangat sayang kekanda...  *wink wink*
 
 
Budak cakap banyak ni memang suke giler durian.  Banyak gak Dieya makan.  Tapi Dieya tak reti nak pusing-pusing durian tu.  Dieya makan 1 side je.  Bile nampak bijik, aku pon bagi yang lain.  Yang Dieya makan tadi aku sambung makan.  Mane boleh buang je.  Membazir ok!  Membazir amalan siape anak-anak?  Syaitaaaaannnnn.  Tandai....*Bahasa Dieya*
 
Ade 1 malam tu aku ajak pijo g Jusco sebab nak beli barang-barang sikit.  Tapi sebenarnye aku nak beli durian.  Hehehehehe.


Nyomot Dieya makan.  (Eleh, macam la ko makan sopan sngt dulu kan.... Erk, sekarang pon kan...)  Dalam Jusco tu jugak aku makan.  Eksen bukan main dalam tempat beraircond nak makan durian.  Tapi yang peliknye aku makan tak habis.  Aku beli 1 pack je pon.  Kebetulan Pijo pon taknak.  Dieya makan seulas je. 
 
Balik tu aku dah pening-pening.  Siapkan ape yang patut untuk esok, terus tido.  Pukul330 pagi, bermulalah episode 5minit sekali gie toilet.  Adoyai!!!!  Ade ke kes food poisoning disebabkan durian wei?  Siap muntah-muntah lagi.  Keluar seme durian.  Bau durian sampai dalam bilik tidur ok!  Lepas muntah lega kejap.  Tapi takleh tidur sebab asyik nak gi toilet je.
 
Tapi Alhamdulillah Dieya takde pape.  Dulu Dieya pernah demam sebab makan durian kat kampung.  Takut gak jadi pape kat Dieya this time memandangkan ade history kan.
 
Sebenarnye ni second time aku sakit lepas makan durian.  Dulu aku pening sampai tak leh handle.  Pening yang tak tahu canne nak hilangkan.  Nak tidur tak boleh.  Nak makan tak boleh.  Nak bangun pon tak boleh.  So, aku rase better aku tak yah makan dah kalo memudaratkan aku.  Sekarang dah ade anak, memang kalo sakit akan efek segalanya.  Dieya nanti canne?  Sape nak jaga.  Memangla Pijo ade.  Kalo dua-dua sakit?  Kitorang pernah tiga-tiga sekali demam.  Pijo terpaksa kuatkan semangat jaga Dieya sebab aku betul-betul tak larat.  Tapi aku biasanya demam sehari je.  Tapi kene tidur selubung seme la.  So, aku kene buat tu untuk cepat baik.  Supaya nanti Pijo boleh rehat plak. 
 
Sikit-sikit nikmat hidup kena tarik kan.  Tapi Alhamdulillah bersyukur masih berkesempatan kiss&hug Dieya tiap-tiap hari... dan Pijo juge. Lalalalalal~~~
 
Ayat Dieya yang paling panjang setakat ni.  Yang difahami la...
Dieya : Abu, tutu dah habes.  Nak tutu boley?
Translate : Susu yang Dieya minum tadi dah habes dah.  So nak susu lagi...

No comments: