Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, November 20, 2012

Saham Terbesar

Dah seminggu lebih dah, tapi still fresh lagi.  Kejap-kejap aku teringat...  Kejap-kejap aku terbayang...

Last Friday aku g klinik Jameaton sebab batok, demam, flu.  Seme sekali la.  Pakej.  Lepas register aku terintai plak dalam bilik sebelah bilik ubat.  Aku nampak sorang budak tengah baring atas katil dan ada 3 orang kakak-kakak tengah nangis-nangis ngadap budak tu.  Tapi sebab gile tak larat so aku abaikan jela walaupun aku rase macam something wrong.  Sempat lagi baring-baring sebab takde orang pon dalam klinik.  Maybe sebab time orang sembahyang Jumaat kot.

Tibe-tibe ada sorang lelaki masuk dengan tergesa-gesa terus masok bilik tadi.  Kejap lepas tu die keluar balek sambil cakap telefon tergagap-gagap

aku cuti arini.  Anak aku baru je meninggal

Dan-dan tu jugak aku menanges.  Tak tertahan aku wei.  (in fact sekarang pon bergenang air mata aku).  Bende yang aku tak nak dengar, bende tu yang keluar dari mulut brader tuh.  Tak lama lepas tu brader tu keluar.  Dalam pangkuan die ada budak suci takde dosa tu.  Berbedung kemas dengan kain batik kaler merah.  Tenang je muka brader tu.  Mase brader tu keluar sempat die cakap awak tolong doakan ey. Aku angguk, then tunduk, then nanges lagi...

Doctor cakap budak tu umur 3bulan.  Meninggal kat rumah pengasuh.  Tak tahu kenapa meninggal tapi yang pasti bukan tersedak susu.  Sebab doctor buat CPR yang keluar hanya hingus.  Tapi atas bibir budak tu ada kesan tido lame tu.  Macam kite pon kalo tidor lama dalam posisi yang sama mesti ade bekas-bekas macam lipatan tu kan.  Ha, ade kat atas bibir budak tu.  Maybe muka tersembam ke bawah.  Mak budak tu pon ade cakap lately budak tu asyek berhingus je.  So, 2 faktor yang block pernafasan, 1 berhingus, 2 muke tersembam.  Budak umur 3 bulan, apela sangat mampu die buat kan...  Sedih gile...  Doctor cakap ni second anak die dan nak dapat yang ni memang susah.  Mak budak ni banyak kali pengsan sementara tunggu ayah die datang.

MasyaAllah....  Besar btol dugaan dorang.  Semoga kakak dan brader tu tabah hadapi ujian dariNya nih.  Kakak dan abang jangan riso k.  Anak yang suci tu adalah saham terbesar kakak&abang di akhirat sane.  Amin...

Al-Fatihah......

No comments: