Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 20, 2014

Are You Ready?

Hari ni dah 39minggu usia kandungan aku nih.  Alhamdulillah sepanjang pregnancy ni aku tak da sakit-sakit belakang dan takde sakit kat bahagian private part macam Dieya dulu. Tapi penat die ya rabbi... penat sangat... cepat sangat penat pon... maybe at the same time aku kene handle Dieya kan.  Tapi hari ni, first time aku rasa sakit belakang yang amat sangat.  Baring lama-lama rasa sesak nafas pula.  So macam serba tak kena sikit hari ni.

Owh, lagi 1, doctor bagi mc start semalam.  Yihaaaaaaa!!!!!!!  Time Dieya dulu aku keje sampai titisan terakhir okey... heheheh.  So kerja aku kat rumah adalah exercise dan exercise dan exercise...  Lepas sapu, mop, pastu vakum balik, pastu jalan itik, pastu squat.  Betapa aku berharap dan berdoa kali diberikan nikmat deliver secara normal kali ni.  Aku taknak parents aku risau kat kampung dan aku taknak terlalu susahkan Pijo.


Stroller Dieya dulu kitorang dah jual sebab takda space nak letak dalam rumah.  Sedih tak reason?  Huhuhuhu.  Cuma buggy je kitorang simpan.  Stroller dan carset ni kitorang beli mase MyDear Warehouse Sale.


Tungku pinjam yang B punya.  Ayong punya macam lagi best sebab batu sungai tapi mana ntah perginya.  Masa Dieya dulu aku guna yang air tu.  Siap bocor lagi sebab aku ganas dan berat kot.


Tilam kekabu.  Comel gile cadar die pon kan.  Aku beli online.  Gi check niababyworld kat IG tau.


All the makeup.  Makeup tak tahan tu.  Ni semua Dieya punya.  Share jela korang adik beradik kan.  Cuma lepas ni kena subsitute dengan brand lain.  Aku tak mampu gi Gaza, so in sha Allah aku buat apa yang termampu kat sini.


Masa Dieya dulu Pijo yang selalu sedut hingus Dieya.  Sebab daya sedutan yang lebih kuat.  Beriye la Dieya mengamuk masa sedut tu tapi last-last senyum lega.  Kawan aku ada tau gigih sedut direct, memang aku tabik spring kat dia.


Baju, towel mandi, towel lap susu, towel cover private part, barut, bedung, selimut semua dalam ni.  Beli yang baru sikit je.  Banyak recycle yang Dieya dulu je tapi warna yang unisex punye.


Petpet je ok kan dik?  Yang warna pink tu untuk aku.  Instead of pakai yang maternity aku guna yang heavyflow punya.  Janji fungsinya sama kan.  Hehehe



Senang gile dah sekarang.  Semua ada dalam 1 kotak ni.  Dulu Pijo basuh uri sendiri dengan tunjuk ajar Abang Long.  In shaa Allah aku yakin Pijo boleh buat kali ni.  Set ni aku beli kat Kasih Ibu, Bangi.  Owh dulu gambar uri Dieya ada portal suratkhabar mana ntah guna.  Memang Pijo ada upload dalam blog dia pon.  Kitorang perasan sebab dalam gambar tu nampak ibu jari kaki Pijo sikit.  Pandai pon dorang ni tak crop langsung gambar tu.  Huhuhuhu.


Pijo punya wishlist.  Suka betul dia jadi kangaroo nih.  Aku mula-mula tak minat tapi last-last macam comel plak Pijo guna.  Very ayah-ayah kelihatan di situ.  Heheheh


Ni wishlist aku plak.  Masa Dieya dulu kitorang buat macam progress tumbesaran Dieya dengan cara warna kan tapak kaki Dieya then copkan kat kertas.  So boleh nampak bulan keberapa Dieya dan kuat nak gerak-gerak sebab start dari bulan tu, cop kaki die dah tak cantik.  Dah senget-senget dah.  This time nak ambil gambar pakai costume nih.  Monthly progress gitu.


Ni untuk projet tenusu aku.  Hehehe.  Aku harap aku mampu breastfeeding sampai adik umur 2tahun.  Dieya dulu setahun je sebab pil perancang Yasmin kacau hormon susu aku.  Ralat sangat rasa masa tu.  Aku beli freestyle tu awal masa dapat bonus aritu kot kalo tak silap aku.  Kawan aku cakap rugi beli awal sebab waranti.  Aku setuju apa die cakap tu tapi aku pikir kalo beli nanti-nanti masa dah deliver mesti aku tak beli dah.  Sebab mesti duit tu dah sayang nak guna.  Macam baik aku simpan untuk adik kan.  So takpe la time management tak bagus pon asalkan financial management boleh diterima.  Ngeeeeee~~~~  ayat sedapkan hati


Kawasan ni bakal menjadi pantry sementara aku.  Takyah turun naik tangga sangat kan.  Semuanya depan mata.  Tunggu aku ngap aje. Heheheh

So, adik, in shaa Allah semua dah lengkap untuk sambut adik.  Ibu tak sabar nak cium adik ni.  Kakak Dieya pon.  Ayah pon.  We are soooooo ready, adik.  Tapi yang lagi penting adik ready nak jalani khalifah kat muka bumi ni.  Ibu dan ayah akan cuba sebaik mungkin jadi yang terbaik untuk adik dan kakak Dieya.  In shaa Allah.  So, whenever you ready ey adik.

No comments: