Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, August 8, 2014

Sport Day

Menyeportdaynye dah lama sangat.  Tapi sebab dah berdraft so memang aku tepek jela gambar kan.  Sebelum sampai tu memang aku dah plan dengan Pijo kitorang kene buat berlakon macam drop je Dieya kat teacher sebab kena pergi kerja.  Banyak kali juga la kitorang ingatkan DIeya yang kitorang terpaksa pergi kerja, dan tak boleh stay.  Ada pengalaman kot dulu masa konsert Dieya dekat SBC, memang kaku kot Dieya, tengok je kitorang.  Mungkin malu ramai orang kot.  Macam mengharapkan kitorang tolong selamatkan dia.  Dan kitorang memang tak selamatkan dia pon.  Muhahahahah

Sampai tu aku je turun bawak Dieya masuk dewan, dan Teacher Suzy terus pegang tangan Dieya bawak masuk barisan.  Selamat part tu.  Hehehehe.  Aku cari tempat paling belakang tapi sebab dewan tu takde la besar mana sangat kan.  So tak la belakang sangat pon sebenarnya.




Ada sebab kenapa Dieya berselindung disebalik sepanduk tersebut.  Sebab ada clown!  Hahahah.  Anak aku ni memang sejenis yang takut dengan clown.  Gambar yang no.2 tu Dieya tengah usha clown la tu.  Bila sepanduk tu dah takleh cover pandangan mata dia dari clown, Dieya akan gerak kan sikit sepanduk tu supaya boleh cover balik.  Aku dengan Pijo kat belakang dah gelak-gelak dah tengok Dieya berusaha taknak nampak clown.  Ke taknak bagi clown nampak die?

Dieya macam cari-cari juga kitorang.  Gigih kitorang sembunyi disebalik enset la, disebalik camera la.  Punya la taknak spoilkan mood Dieya bersukan kan.


Ni keadaan dewan badminton dia dari tempat aku.  Macam tak semenggah sikit kan.  Ala, bayar pon 20hinggit je kot.  Ko nak taraf olimpik celah mana kan dengan 20hinggit kan.


Pertunjukan pembukaan dari budak umur 6tahun.  Aku kagum sangat dengan diorang.  Diorang perform memang ikut music semata-mata takda teacher yang guide pon.  Macam dorang faham bila music gini, gini kena buat.  Bila music gitu, gitu kene buat.  Aku dulu 6tahun tak faham sangat kot arahan.


Get ready untuk matching.  Kelas Dieya untuk umur 3tahun, yang paling muda la kan.  Ada sekelas je. Memang nampak perbezaan fizikal dan keserasian antara budak 3tahun, 4tahun, 5tahun dengan 6tahun. Kalau budak 3tahun tu macam duduk je dan ramai teacher kat situ.  Umur 5 tahun dah boleh tinggal terus. Dorang main sesama diorang, gelak-gelak, pergi situ pergi sini.  Masa ni Dieya dah nampak dah kitorang. Kitorang memang sengaja tunjuk muka dah.  Sebab taknak la dia rase semorang ayah semua ibu datang tapi ayah dengan ibu dia tak datang pon.  Sob sob






Mase ni kitorang macam terkedu jap.  Eh, Dieya yang kena pegang sepanduk?  Serius?  Ke sebab Dieya duduk depan tadi?  Tapi dorang ada rehearsal seminggu sebelum.  Mestila dorang buat apa yang dorang rehearse kan aritu kan.  Maknanya mungkin memang Dieya yang kena pegang sepanduk.  Sepanduk je pon kan, tapi aku punya bangga dengan Dieya tu macam dapat nombor 1 dalam periksa.  Hehehehe




Bangga wei, serius bangga!  Bangga dengan Dieya.  Bangga dengan kematangan Dieya.  Bangga dengan kepercayaan yang teacher bagi kat Dieya.  Memang la pegang sepanduk je pon kan, tapi knowing Dieya, student yang teacher Suzy dan Teacher Jessie cakap memang boleh diharapkan.  Alhamdulillah










Comel Dieya malu-malu nak lambai-lambai kat parents.  Cikgu Suzy still kene guide kalau tak memang Dieya takleh control bagi tegak je macam tu kan.


Sepanjang matching ni, aku tukang rekod, Pijo tukang amek gambar.  Aku rasa orang sebelah-sebelah kitorang ni mesti tahu Dieya ni first child kitorang.  Beriye die lain macam kan.  Kalau anak dak 3, 4 mesti dah macam rilek sikit kot kan.


Ni masa nyanyi lagu Negaraku












Warming up.  Gigih teacher pon berwarming up kat belakang.  Banyak lagu gak la dorang berpompom nih.  Ade This is for Africa siap.  Best!  Seronok tengok dorang follow principle kat depan sambil nyanyi-nyanyi.






Anak sape la tu orang dah pandang depan die masih terkial-kial nak pusing.  Heheheh.  Mase ni Pijo cakap dah boleh dah ni nak g dekat dengan Dieya.  Sekali Dieya tak perasan pon ayah ade betul-betul depan dia. Beriye ey ko Dieya kalau bab-bab menari nih.


Tengah plan strategi dengan Aleesha.  "Kita kena tunjukkan yang kita boleh tau Aleesha".  Gitu....








The only game untuk yang umur 3tahun.  Sebenarnye 1 umur 1 game je pon.  Macam ni hanyalah acara suka-suka nak bagi budak-budak happy, nak bagi parents kenal, nak bagi peluang parents nak berjumpa dengan teacher.












Dah habis turn bersukan terus amek trofi.  Terus amek gambar sekelas macam ni.  Terus boleh balik. Takyah tunggu pon sampai habis.  Ha kan betul tu macam saje-saje je sport day ni nak wujudkan dalam kalendar sekolah je.  Tapi tula, ko pon bayar RM20 je kot.  Ko nak lebih tang mana kan....


Muka bangga dapat trofi.  Dah patah dah pun trofi tu.  Sebab excited sangat sampai asyik nak pegang je. Tapi beliau berjaya diselamatkan oleh Pijo yang ensem.   Auuuuuuuummmmmm.  Eh, motif?  Heheheh


Ni la clown yang menghantui Dieya sepanjang sport day ni.  Tapikan clown ni memang tak friendly pon. Macam terpaksa jadi clown tau.  Dia takde pon terkinja-kinja tau.  Gitu la muka dia dari awal sampai abis. Dieya dapat gak balloon ni tapi ayah yang kena paksa ambil.  Nama Dieya nak ambil sendiri memang tak la kan.




Favourite teacher Dieya,  Teacher Suzy.  Ala... teacher Suzy dengan teacher Lin je pon yang ajar Dieya kan.



Ni la sepanduk yang Dieya bawak tadi.  Yang buat aku bangga gile tadi,  yang buat aku rasa nak nangis sebab rasa dah besar sangat dah anak aku nih.  Motherhood sangat kan....

In shaa Allah, kitorang tak bercadang pon nak pindahkan Dieya dari branch ni even dah pindah Semenyih. Lagi 1 faktor yang kitorang suka kat branch ni, masa makan, dorang kan duduk ramai-ramai macam ala-ala kantin gitu kan.  So kakak-kakak yang umur 5, 6 tahun ni ditugaskan jaga dan pantau adik-adik yang umur 3, 4 tahun nih.  Canne aku tahu?  Dieya selalu sebut nama Ho Cheng dengan Hon Yi.  Tapi dua-dua tu bukan classmate Dieya.  Bila aku tanya teacher Lin, then Teacher Lin cakap la yang Ho Cheng dengan Hon Yi ni memang suka berkawan dengan Dieya.  Dorang practisekan macam tu, at least budak belajar berdikari dan belajar berkawan dengan orang yang lagi besar kan.  Ntah la wei, maybe sebab aku suka kot Dieya kat sini.  So semua pon kau berkenan la kan.  Tapi ada je yang tak berkenannye, but hey! aku pon tak prefect kot jaga anak kan...  Tapi sebagai mak, aku berusaha menjadi yang terbaik.  Tu je bezanya...

No comments: