Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, February 26, 2015

Maternity Photoshot

Dah keluar dah si Aidan pon...
Dah nak start makan dah pon..
Kronik sungguh kebackdatedan aku nih.  Susahlah rumah takde interner nih.  Alasan kan.  Macam la ada internet ada masa nak update pon.  Booooooooooooo

Photolicious ada buat promotion RM50 untuk 30monit shoot.  Aku biasalahkan memang suka benda-benda macam ni.  Time Dieya dulu pon ada tapi buat sendiri je.  Tapi takde sekeping pon boleh share in public.  Hehehehhe.  Exclusive gilos...


30minit shooting tu ada la dalam 80 keping lebih.  Tapi tak semua gambar kena dengan tema aku nak ni.  Paling sedih bila mamat tu cakap tak pernah buat maternity shoot.  Tapi takpe, aku dah google siap-siap dan print.  At least ada guide la kan nak posing maam mana kan.  So ni antara posing yang ala-ala majalah mangga-berenang-bagus-untuk-kesihatan.


 Dieya malu-malu lagi masa mula-mula tu...


 Favourite pose ever!!!!!!!!


 Pijo tak suka pakai hat tu sebenarnya tapi kene paksa dengan mamat amek gambar tersebut.
















Dieya nak bawak balik payung tu siap.  Dah satu kerja nak kene cari payung tu.  Kalau tak, dok la berzikir dalam kereta mintak payung.  Dieya ni memang tau.  Memang tak leh janji pape.  Kalau tak selagi tak dapat selagi tu la berzikir.




Penyek Dieya di situ.  Dan menyerlah asset Pijo di situ.  Lalalalala..  That weekend sangat pack sebenarnya.  Sabtu ada photoshot ni, Ahad gi buat 4d scan Aidan.  Serius nervous nak buat 4d scan.  Sebab setiap kali pergi monthly check up mesti doctor update benda-benda yang kurang sedap didengari.  Contohnye kepala develop tak sama dengan development badan,  Tak ke seriau bunyi.  Memang la tak boleh bergantung kepada scanner tu aje kan sebab benda kat dalam memang kita tak tahu kan.  Tapi benda-benda macam ni  buat aku tak senang duduk la walaupun instinct aku kuat cakap baby aku sihat luar dalam.  In shaa A;;ah.  Setiap kali balik dari check up mesti aku menangis.  Sebab tu la aku giler berdebar mase nak masuk bilik doctor nak buat 4d scan.

Alhamdulillah...
Alhamdulillah sangat-sangat sebab report 4d scan sangat positif.  Injap jantung cukup dan berfungsi dengan sempurna.  Buah pinggang dah ada air kencing so maknanye pon berfungsi dengan sempurna.  Kuantiti darah merah seimbang dengan darah putih dan flow darah cantik.  Semua yang positif la dan membuatkan aku dan Pijo sangat lega.


Alhamdulillah sihat walafiat...  In shaa Allah... Amin...

No comments: