Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, August 24, 2011

jangan menyesal...

lately BabyDieya slalu la sangat meragam. nak tidur je mesti mengamuk dulu. masalahnya time magrib je. tido time laen xde masalah pon. nak-nak kalau tengah-tengah malam tu. lepas susukan, tukarkan diaper, nyanyikan froggy 10minit. dah setel. boleh tido dengan aman.

bulan puase ni banyak dapat jemputan iftar dari vendor. xpon makan dengan member-menber. dan setiap kali tu la BabyDieya akan mengamuk. Sakan plak tue! Macam semalam........

betol2 nak bukak puase BabyDieya mengamuk nak tidur. Actually before tu dah tido dah tapi bunyi motor kuat sngat, then terjaga. terjaga tue tengok plak orang ramai lagi la BabyDieya excited. BabyDieya memang suke kalau tempat orang ramai nih. tapi BabyDieya cepat boring. canne la ko nanti couple nanti...haih...

aku sempat minum ari seteguk je. serius seteguk je! terus aku masuk kereta tidurkan BabyDieya. pon susah. pon tak berjaya. pon mengamuk lagi. AyahDieya datang tapi aku suruh die makan. Makan puas-puas. takpe aku handle BabyDieya walaupun aku tahu aku tak terhandle. time ni aku sangat marahkan diri aku. aku rase BabyDieya ikut perangai aku. Cepat memberontak. cepat rase tak puas hati.

aku keluar balik once BabyDieya dah tidur. aku duduk je BabyDieya terjage balek sebab surrounding memang bising time tu. adat r kedai makan kot. iftar pulak tu. konpem r orang makan macam kebulur gile kan. nak tahu tak aku sempat makan ape? aku sempat makan 1fishball, 1 roll ape ntah & half cheezy fish cake. tue je sebab BabyDieya mengamuk lagi. Aku malu sanagt time tu. Aku malu dengan member yang anak-anak dorang pun kecik-kecik tapi mak bapak dorang boleh je makan kenyang-kenyang. boleh je pasing-pasing orang laen pegang-pegang.

so aku bayar rm25 untuk seteguk air sirap, 1fishball, 1 potong roll apentah & half cheezy fish cake.

belek umah aku terus tidur sebab aku pening giler, dan kebulur giler, dan badan dah masuk angin. aku terjaga tidur sebab tak tahan lapar. then gie masak megi & buat milo oat. AyahDieya? ye AyahDieya try pujuk aku tapi aku suruh die diam sebab aku dah xboleh nak pikir ape-ape dah sebab aku memang lapar. amek kau sampai ke tidur AyahDieya diam je tak cakap-cakap.

orang kate anak nie pengikat kasih sayang... tapi aku tak setuju dengan statement tu. aku setuju dengan ape yang UmiDieya pesan, nanti korang akan gaduh pasal Dieya. so kene banyak-banyak sabar. kene banyak-banyak tolak ansur. tapi yang banyak sabarnye adalah AyahDieya. Yang banyak tolak ansur nye adalah AyahDieya. aku tahu itu. sangat tahu. teramat tahu.

tapi bile pikir-pikir balik, Allah tentukan semua ni dengan berreason. maybe sebab aku kurang sabar, so Allah nak latih aku untuk lebih sabar. maybe sebab aku dak lebik sekarang, so Allah nak aku jadi kuat semula macam dulu-dulu. maybe sebab aku dah jauh denganNya. so aku nekad untuk kembali kepadaNya.

dan aku tahu Allah tak kan menguji hambanya diluar kemampuan hambaNya...

No comments: