Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, August 19, 2011

tipikal melayu

betul ke pompuan sangat sinonim dengan emas?
betul ke setiap pompuan haruslah dihiasi dengan emas?
betul ke setiap budak pompuan haruslah dipakaikan emas untuk menyerlahkan lagi kecomelannye?
tipikal melayu....

terus terang aku ckp aku kurang berminat dengan emas. ape yang aku ade sekarang pon AyahDieya yang bagi mase tunang dan kawen dulu. kalau arapkan aku beli sendiri memang tak r. biasenye di terengganu semua duit hantaran kepunyaan mutlak pengantin pompuan dan boleh dikatakan hampir semua akan beli emas. pelaburan yang bijak. tapi aku spent untuk beli rumah. dan bagi aku pelaburan yang lebih bijak. hehehehhe

BabyDieya baru 5months dan aku tak rase BabyDieya patut ada hiasan diri nih. kecik lagi kot wei... pakai mase mane je? time raye je? time gi kenduri kawen? tak ke menunjuk namenye tue? tak ke jatuh haram hukumnya? memang aku takkan pakaikan BabyDieya emas untuk hari2 biase ni. sini tak same ngan kampung. sini risk die lagi tinggi. dan aku tak sanggup ape2 jadi kat BabyDieya kerana kesalahan aku sendiri. pakaikan BabyDieya emas sedangkan aku tahu BabyDieya berhadapan dengan 1001 kemungkinan yang kadang2 kite tak terpikir pun akan berlaku.

tapi, tak bermaksud aku tak kan belikan BabyDieya emas. tunggu BabyDieya besar sikit. AyahDieya pernah cerite, dulu2 mase MummyNa kecik, TokwanDieya bawak MummyNa pergi pasar malam. balik tu TokwanDieya perasaan rantai MummyNa dh xder kat leher MummyNa. TokwanDieya tanyer mane rantai? Then MummyNa kate ade orang amik. Boleh imagine tak, sepanjang mase kat pasar malam tu, MummyNa ade bersama2 TokwanDieya tapi xperasaan bila MummyNa kene ragut. Showed that betapa liciknye peragut kan. kalo boleh aku taknak bende same jadi kat BabyDieya. huhuhuhuhu

BabyDieya, sayang kene yakin dengan ibu & ayah. Kitorng definitely nak yang terbaik untuk sayang...

ape orang cakap hanya boleh djadikan panduan. bukannya terima sebagai keputusan mutlak. sebab berat mata memandang, berat lagi bahu memikul. lain orang, lain cara menyelesaikan masalah. lain orang, lain pemikiran. lain orang lain cara bertindak..

No comments: