Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, August 9, 2011

a very first time

BabyDieya bangun pukul 4pagi tak nak tidur dah sampailah pukul 645pagi. tapi tak de maknenye aku nak tidur lepas tu kan...terus mandi, siap-siap pergi opis.so, memang first time pon aku bangun pukul 4 pagi.sangat bukan aku ok!!!!

BabyDieya made a sound mule-mule. aku tepuk-tepuk, tido. tapi bile aku benti tepuk terjage balik. So, aku baringkan tepi aku. peluk sambil tepuk, macam biase. BabyDieya taknak. Mamam pon taknak. Tukarkan diaper dengan harapan BabyDieya tidur la kan. Manalah tahu tak leh tido sebab diaper basah. hati ade rase geram sket time tu tapi boleh plak BabyDieya nyanyi-nyanyi. dah aku tergelak. AyahDieya pon tergelak.

Tapi lepas tue still tak nak tidur. aku memang dah pening gile dah time tu. sebab aku tidur kol12. kol 130 BabyDieya dah bangun nak mamam. Pukul4 bangun lagi nak main. siyes pening!!!

AyahDieya bouncekan pon taknak. last-last BabyDieya tidur time turn aku sahur. Tapi kejap je. setengah jam lepas tu BabyDieya bangun balik. AyahDieya suruh aku tidur dulu since aku betul-betul pening. Tapi aku macam kesian kat AyahDieya. Kesian kat BabyDieya jugak sebab aku dengar suare die macam nangis-nangis kat luar. Lepas mamamkan lagi, aku suruh AyahDieya tidur. Mase aku due-due dengan BabyDieya, aku ade aku ade marahkan BabyDieya. bodohkan, bukannye BabyDieya faham pun. Eh, tapi sebenarnye baby memang faham tau. Tapi dorang tak reti nak reply je. Last2, aku cakap "Tidur sayang...ibu ngan ayah nak tidur...esok nak keje...nak cari rezeki untuk family...dieya tidur k sayang...esok kite main lagi k" time tu BabyDieya pegang jari telunjuk aku kuat-kuat sambil terkebil-kebil tengok aku. tersentuh sangat hati mase tue. aku tibe-tibe boleh nangis sebab macam BabyDieya try pujuk aku balik. slowly BabyDieya tidur...

dan aku rase ari ni sangat lemau....

No comments: