Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, October 15, 2012

Cikaro jambu

Pergh!!!! tak tahan aku dengan tajuk tuh...cikaro ke ko? jambu ke ko? jambu la jugak kan... hehehehhe
 
Setiap weekend kitorang boleh bilang berape kali je lepak kat rumah.  Gile sangap wei dok kat rumah tanpa menikmati keindahan ciptaan Tuhan... Tapi sebenarnya sabtu lepas kitorang dah cube duk kat rumah je.  Sepanjang mase tu, aku tengok En.Pij, En.Pij senyum.  En.Pij tengok aku, aku senyum.  Masing-masing faham je sebenarnya tapi taknak start.  Akan tetapi, akhirnya aku tewas juga... Kol1.30ptg, aku tanya En.Pij, kite ni memang taknak keluar ke?  Terus zap zap zap, ready nak g jalan-jalan.  Eh, sebenarnye gi service kereta je pon.  Takpela kan, janji keluar.  Hehehehe
 
Petang tu, teman En. Pij main bola kat UPM.  Aku suke btol kalo temankan En.Pij melakukan aktiviti mengeluarkan peluh nih.  Boleh la tumpang cuci-cuci mata sikit... hehehehe.  Pernah dulu En.Pij lawan 1 team ni kan.  Semenye muda-muda lagi r.  Stock xde perut punye.  Tapi ade 6packs.  Pergh!!!! Juling mata aku tengok.  Haih, la dik...  Napela ko bukak baju depan akak dik...  Kan dah terkesima dah akak kejap...  Seseksi mane pon ko, laki akak lagi seksi dik... ala-ala auuuummmmmm gitu...  [ayat cover nih :) heheheheh ]


Dah ade anak pon akak dik... hehehehhe.  Bajet je aku nih.  Padahal budak tu sikit pon tak tahu kewujudan aku kat situ.   


Ini budak haa, boleh pulak berebut bola dengan Qeisya.  Ntahapehapentah.  Main jela same-same.  Nak mengamuk sakan plak.  Padahal Qeisya nak salam je pon.
 
Sepanjang hari Dieya tak tidur pon.  Tapi masuk je kereta terus tertido.  Dan aku pon tumpang tidur sekali.  Tinggal la En.Pij drive sorang-sorang macam biasa. heheheheh.
 
 
Ahad, gi wedding Ira.  Repalcement aku kat MPIB dulu.  Suka betol aku gi wedding die sebab ramai yang tegur aku kurus.  hehehehehhe. Best-best!!  Padahal 3orang je pon.  Lalalalalalalla.  Tapi kire plural what....
 
 
Eh, nape aku plak yang berpeluk sakan dengan si Ira nih.  Ooooo, ko prektis ey babe?  Tak payah prektis-prektis la wei, terus on je. Macam tak biase ko nih.  Eh?  Tapi ko memang cantik babe...
 
On the way balik tu, singgah UPM jap.  Ade expo konvo kat sane.  Best betol masuk UPM ni.  Mengimbau betol kenangan dating-dating dengan En.Pij dulu.  Tak khuaser ahkak taw...  Tapi memang banyak pon... Kan tiap-tiap ari jumpe.  Kalo tak jumpe sari memang meroyan.  Aku la tu meroyan.  1st year kat UPM, tiap-tiap malam kitoang lepak dari lepas maghrib sampai kol 12.  2nd year dah insaf sikit.  Dari lepas Isyak sampai tengah malam.  3rd year dah betol-betol insaf, keluar, makan, dah terus balik.  Insaf ke boring ek?  Hihihihihiihih.  Tapi still tiap-tiap ari jumpe. 
 
Then, rushing balek umah.  Tukar uniform, tukar diaper Dieya.  Next activity adalah.....
 
 
TADAAAAAAA!!!!!!!!!!  Berjaya memujuk pijo.  At least kalo ade emergency, boleh la aku bawak Blade ni kan.  Logik tak alasan?  Logik ok!!!  Heheheheh.  Banyak kali En. Pij pesan, jangan sampai jatuh.  En. Pij takut motor die calar ke takur bini die sakit?  Aku rase yang 1st kot ek. hihihihihi. 


Banyak kali Pijo ajar baru berjaya Blade tu bergerak. Tu pon setakat gear 2 je.   Wei, 1st time kot bawak motor ade clutch.  Bawak plak terus besar dan berat kan.  What do you expect kan?  Cover tetap cover nih.  Tak nak kalah nih.  Hehehehehe


Time nih ade 2 orang tengah belajar bawak kereta.  Cuak gak aku.  Masing-masing baru nak belajar.  Nasib aku terer elak dorang.  Ok, memang aku exaggerate pon.  Alaaaaaa, bagi la can... Huhuh


Sementara En. Pij memekapkan Blade die, aku ajak Dieya jogging.  Ikut plak budak tu.  Tapi gile slow la kan.  Tapi tak benti berjogging budak kenit nih.  Comel je.  Dengan tangan berayun macam beriye jogging nih. hehehehe


Nanti kite datang jogging lagi ke.  Eh, sebenanrye lepas gian ibu nak bawak blade.  Hehehehehhe
 
 
Last week, pergi wedding Intan kat Melaka.  Intan ni exhousemate aku.  Mak ai... gambar tu membuktikan pipi aku memang tembam giles...


Aku datang dah lambat dah.  330ptg kot baru sampai.  Sebab before tu gi wedding Azri, offisemate aku dulu kat KL.  Nasib dorang nih ade.  Tak la aku mati kutu ngan En. Pij.


Intan, ko tahu tak ko sangat gojes time nih.  Serius aku tak tipu.  Aku doakan ko berbahagia sehingga akhir hayat.  Komunikasi sangat penting dan paling penting jangan cuba untuk menang.  Untuk ko jugak Ira, dan untuk aku jugak (aku masih mencuba part nih. huhuhuhu)...


Amin.....

No comments: