Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, October 19, 2012

Kek Batik

1st time wei buat kek batik.  Terus berani mati  bawak datang office.  Memang aku get ready je nak kena gelak dengan officemate aku.  Dorang ni bukan makan saman sangat pon.  Kalo nak kutuk, memang direct kat muka terus bagi.  Termasuk la aku.  MUHAHAHAHAHHAHA.  Gelak setan!
 
Aku dapat resepi ni dari ina.  Ibu Qeisya ni memang aku tabik dan yakin la kalo die bagi resepi.  Sebab tu aku macam berani buat bagi orang makan tanpa test-test dulu. 


3 bijik telur dipukul dengan jitu dan padu.


1/2 cawan susu pekat
2 cawan milo
1 cawan butter (aku letak semua buttercup yang 250g kalo xsilap aku)
1 sudu kecik vanilla icing


Campurkan sekali telur tadi.  Then panaskan atas dapur dengan air yang kecik tau.  Macam just nak cairkan  butter tu je.  Sambil-sambil tu kacau-kacau-kacau bagi diorang bermesra gitu.


Aku punye milo tu macam ketul-ketul sikit.  Aku rase sebab aku biarkan terdedah dalam suhu bilik lame sangat kot.  Macam dah masuk angin dah.  Sebab aku readykan bahan-bahan laen dulu sementara tunggu En.Pij beli telur.


Then, masukkan biskut marie.  Eh, aku tak cakap ey tadi kene ade biskut marie.  Kalo tak cakap pon mesti dah boleh agak pon kan.  Kalo takde biskut marie tak jadi la kek batik pulak kan.  Ni aku guna biskut marie brand Tiger 320g.  Ngam-ngam gitu.


Gaul punye gaul punye gaul bagi sebati.  Still atas dapur dengan api kecik tadi.


Then platting kan..  Aku letak dalam bekas siap-siap nak bawak gi office.  Kene letak padat-padat mampat-mampat tau.  Bak kate Ina, kalo tak mampat nanti bile potong die jadi hancur.  Then letak dalam fridge untuk keraskan die.
 

Alhamdulillah habis!  Semua yang datang makan aku suruh dorang rasa.  Gile market diri aku nih.  Padahal kek batik je pon.  Tapi pencapaian yang membanggakan ok bagi aku.  Sebab aku tak pernah pon teringin nak cube bende-bende gini.  Officemate aku pon terkejut aku bawak kek batik nih.  Eh, jap.  Macam terbalek je gambar nih.  Pandai-pandai la korang tengok ey...  Hehehehhe


Antara officemate aku.  Gile tembs aku wei....  Sila anggap itu hanyalah ilusi optik tau!!!

No comments: