Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, March 25, 2014

Rest In Peace MH370....

Hari ke 17...  Sedih.  Aku sangat sedih...  Saudara aku ramai dalam MH370 walaupun tak pernah jumpa, walaupun nama pun aku tak tahu, tapi saudara seIslam aku ramai dalam tu.  Berat aku rase berite ni tapi aku percaya berat lagi apa yang dihadapi oleh ahli keluarga mangsa.  Aku percaya, dan aku harap dorang pon percaya, dugaan hebat untuk orang yang hebat.  Allah tidak sekali-kali memberi dugaan yang melampaui batasan hambaNya.  Itu adalah janji Allah.  Aku faham senang gile kot kalo nak cakap, tapi siapalah kita untuk menidakkan kuasa Maha Suci Allah yang dariNya kita datang dan kepadaNya juga kita kembali.

























Ni kronologi insiden MH370.
Ni aku nak share something untuk bacaan tambahan.

Tolong la aku merayu hentikan segala spekulasi...
Hentikan segala mak-tiri-suami-makcik-belah-ayah-jiran-aku-cakap...
Hentikan mengaitkan nyawa 239 mangsa termasuk 2orang bayi dengan politik...
Hentikan menjadi seorang yang penuh dengan negative energy sampai langsung takde positif energy...
Hentikan menjadi parasit hidup orang lain...
Hentikan menjadi seorang yang bodoh abadi...

Tolong la aku merayu hormatlah Datuk Seri Hishamuddin, Datuk Azharuddin dan Jauhari Yahaya yang teguh berdiri menjawab soalan, kritikan dan provokasi dalam dan luar negara...
Hormatlah pasukan SAR negara kita...
Hormatlat pasukan SAR negara yang sudi membantu kita...
Hormatlah MAS yang tentu-tentu terpaksa menanggung akibat ini secara jangka masa panjang...

Dan yang paling penting, aku merayu hormatlah seluruh keluarga mangsa, crew atau pun penumpang.

Al-Fatihah....


No comments: