Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Wednesday, March 7, 2012

Dieya is 1!!!!

Anak dara i is now turning to 1 year old already!!! Are you serius?! Are you trying to make a silly joke?! No, i am not ok!!!! This is for real ok!!!

Cepatnye mase berlalu. Pejam celik pejam celik dan setahun. Pejam celik pejam celik dah dapat adik. Eh? Lalalallala~~~. Belum lagi kot. Kitorang belom totally ready lagi.

Aku tengah berusaha sehabis gigih nih nak buat entry experience aku mendownloadkan dieya di mukabumi yang penuh onak ranjau yang berduri inih. Tapi nantilah. Entry ni pun aku rewrite sebab aritu aku lupa nak save. Ok, aku tipu bukan lupe nak save, memang tak save pon. Haih la yaya....

Kitorang celebrate birthday dieya dengan penuh kesederhaan tanpa mengeluarkan belanja yang banyak selari dengan panduan Islam. Tak baek membazir ok! Statement cover yang tak boleh blah. Since dieya pun baru je setahun tak faham pun ape die epy besday to you nih, plus plak keadaan umah yang nak main galah panjang pun tak lepas, kitorang jemput muka2 biase je datang umah. Ala2 tetamu wajib r ni.



alangkah tetamu wajib pon umah aku penuh macam ni kan. Ish, tak boleh jadi nih. Kene ade landed house gak kan. Baru r best nak buat pape kan...



Antara hidangan yang disajikan. Nasi ayam yang seriusly superb. Ramai puji ok! Tapi memang best pon. Siap aku pakse sorang2 tapau lagi sebab berlebih sangat kan. Sate ayam pun menjoinkan diri beliau. Boleh la plak aku lupe nak order nasi impit sekali. Tapi takde plak orang tegur pun. Anggap jela diorang tak perasaan kan. Actually aku ade buat trifle. 1st time buat ni, gile besar angan2 nak serve kat tetamu. Takde trial2 dah. Ape celop der nak test2 cuba jaya dulu. Kite amalkan konsep cube terus berjaya terus. Barulah semangat 1 Malaysia! Tapi memang tak berjaye pon. Rupa paras yang sangat mengecewakan sampai aku tak sanggup nak rase sebab tak sanggup nak kutuk diri sendiri. Last2 aku buang je walaupun ayahdieya cakap die nak makan. Hai bang, dah 4 ari kot dalam fridge sikit pon tak sentuh lagi. Ni mesti sebab tak sampai hati nak kutuk bini sendiri sebab tak reti masak kan? Last but not least ye puan2, dah name pon birthday, haruslah diserikan dengan cake.



At first aku beriye tempah cake yang rainbow bagai. Kononnye nak tunjukkan kelainan r kan. Kata kau!! Akan tetapi setelah banyak halangan dan dugaan yang menimpa maka dengan ini, last minute plan, secret resipe sudah... Ok what, secret recipe tu!!! Ppfffffp

Akan tetapi, cake ini telah berjaya dicabuli oleh birthday girl sebelum tetamu makan lagi



Tadaaaa!!!! Punye la aku control tangan dieya taknak bagi sentuh cake tersebut kan. Sekali.....



Tak dapat tangan kaki pon boleh. Haih, nasib la ko birthday girl dieya... Oh, time ini saya dimarahi secara halus dan perlahan oleh ayahdieya.... Sob sob sob...



Doorgift plak kami bagi apa yang sesuai dimamam oleh budak umur setahun. Memandangkan tetamu cilik memang sebaya dieya je. Jigsaw puzzle tu ayahdieya yang cadangkan. Since lagi 3 tu bende yang diconsumekan, die cakap kene ade something yang ala2 ever lasting gitu.

Overall, alhamdulillah berjalan dengan lancar. Mekaseh kepada yang hadir dan sudi memeriahkan majlis yang tidak seberapa ini dan sudi menceriakan dieya dengan pemberian hadiah yang awesome gitu.


Oh, nak cakap jugak la...


Hadiah dari ayah. Time nak pilih tricycle ni bukan main lame lagi. Bahagian depan ayahdieya suke yang ni. Bahagian belakang suke yang lagi 1. Tapi type of tire berpihak kepada yang ni sebab totally soft rubber. So, kalo atas tar tu taklah bunyi kuat sangat.



Ni hadiah dari ibu. Doomoo beanbag. Serius best gile kalo landing atas ni. Kalo la aku dapat 1 memang 14 malam r aku tak tidur atas katil. Bantai tidur atas beanbag je.

Abang, birthday sayang 21 mac ni abang tak lupe kan?
*wink wink*

- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments: