Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, March 1, 2012

Penderaan mental

Semalam heboh pasal budak kat taska dibedung kuat2 dan ade sorang diplasterkan mulut.tibe2 aku jadi emo giler sebab bende yang sama dieya pernah kene kat 1st taska dulu!!! Serius video tu buat aku berapi!!! Ape ke bengap la dorang ni. Marahkan majikan budak yang jadi mangsa. Budak tu tak bersalah langsung kat ko. Yang ko meroyan nak seksa budak tu ape celop der?

Aku boleh bayanh macamana sensaranye budak2 tu. Dah la kene bedung kuat gile, mesti nanges2 sebab panas dan tak selesa. Yang mampu buay just tergolek2 then tertidur sebab penat nanges. MasyaAllah...ape la kejam sangat diorang ni...

Ok,nak tenang jap



Tarik nafas...



Hembus...



Tak boleh la....
Emo lagi la...




Hanya budak ni je boleh buat
aku tenang

Mungkin Allah nak tunjuk, aku lupa nak bagi soother kat taska. Tengah buat keje teacher called cakap soother takder. Tapi sebab komitmen keje (ok, my bad) aku decided nak hantar time lunch nanti since teacher cakap pakai yang spare kat taska dulu. That time aku tak terpikir pon condition soother tu. A'ah ek, nape tak terpikir ek? Ntah2 terdedah macam tu je all the time. Eh, tak kot. Mesti teacher basuh dulu before bagi kat dieya. Positive yaya positive.

Sampai je aku cakap kat supervisor nak tengok dieya kat atas. Baby memang diorang letak kat atas. Sebab bilik besar. Master bedroom siap ade aircond bagaikan. Aku ketuk dulu pintu sebab berkunci dari dalam. Then teacher bukak pintu tergamam tengok aku tapi tak sempat buat ape2. Aku cati dieua tak jumpe. Then teacher cakap "tengok tu,asyik nangis je soother tercabut" baru aku perasaan budak yang tak nampak muke tu adalah DIEYA!!! Anak aku!!! SubhanaAllah... Teacher letak bantal atas muka dieya taknak bagi soother tercabut. Masalahnya kenape tutup the whole muke dieya? Time tu dieya belom pun 4bulan. Apela sangat budak tak sampai 4bulan mampu buat?




Eh,senyum plak dieya nih...dieya mase 4bulan.

Aku angkat bantal tu dari muka dieya. Aku tak tahu ape perasaan aku mase tu. Sedeh? Terkejut? Takut? Marah? Bengang? Terkesima? Tak tahu! Serius tak tahu!! Yang aku tahu aku nak jumpe ayahdieya. Tu je yang aku terpikir...sebelum balik aku tidukan dieya dulu. Bagi betul2 tidur. Aku tak tahu kenapala aku tak amek je dieya terus bawak balik mase tu. Cume aku terpikir nak jumpe ayahdieya. Nak cerite ayahdieya. Serius aku blur! Aku blur sebab kenape la berlaku kepada dieya? Ape salah aku kat diorang? Apa salah dieya kat diorang? Once awhile aku ade tanye macamane dieya kat taska? Beri diorang masalah tak? Tapi semuanya positive. "dieya ok je yaya. Ko x payah risau la". Yang ni ko kate tak payah risau? Kepale hanggok ko!!!

Sampai umah bile aku dah tenang, aku sent message kat teacher cakap aku terkejut dan sangat panas hati dengan tindakan die tu tapi still in polite way. Sebab aku pikir soft communication tu lagi berkesan la dari terus tuduh macam tu. "takde yaya. Awak salah faham ni. Akak tak pernah buat dieya macam tu" eh pompuan, aku kot yang angkat bantal tu dari atas muka anak aku!!! Mase amek dieya pon teacher cakap benda yang sama. Tapi aku nekad dah nak tukarkan dieya ke taska yangblain. Nasib time tu memang dah hujung2 bulan dah.

Mase aku cakap nak tukarkan dieya kat taska laen, teacher tanye kenapa nak tukarkan dieya tibe2? Pasal hari tu ke? Eh, tahu la plak kot pasal haritu ke ape. Tapi aku hanya senyum je. Malas nak keruhkan lagi keadaab since aku pon kene hargai jasa diorang jaga dieya sepanjang 2 bulan tu

Ya ALLAH, ko peliharakanlah Dieya Adriana Batrisya. Amin.....

- Posted using BlogPress from my iPhone

No comments: