Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Monday, January 7, 2013

Aku & Masak Agak Sinonim

Heheheheh.  Baru 2minggu masak kot tu pon nak kecoh 1 kampung.  2minggu tupon sekali seminggu je kot. Dulu mase pregnant rajin betul aku masak.  Even breakfast pon siap buat burger untuk Pijo.  Bau asap g keje, xde hal la.  Pastu malas dah.  Pijo pon macam faham-faham je tahap kemalasan aku.  Die cakap tak berbaloi masak untuk 2 orang.  Eyahoooo!!!!!!  I love u more la bebeh!!!

Tapi some how aku macam nak masak pulak.  Maybe sebab Dieya pon dah boleh makan lauk kitorang makan kan.  Dieya kan kuat pedas.  Tapi aku still control la kepedasan lauk sebab tak elok plak untuk perut Dieya kan.






Tadaaa!!!!!!!  Ni lauk 2 weekend aku.  Okeh, mungkin ni sebenarnye biase-biase je kan.  Tapi good achivement buat aku sebab aku teramatla tak suke masak.  Bagi aku leceh la.  Nak makan pon susah nak kene masak-masak bagai.  Kalau g kedai seme dah ada.  Amek je nak lauk ape.  Haaaa, konsepnye kan...  Baru aku faham dan rasa syok gile kot tengok hasben makan beriye sampai habes seme lauk dan nasi.  Dah abes lauk untuk lunch adakah aku masak balik untuk dinner?  Nehi nehi...  Hehehehe.  Lek la, pelan-pelan kayuh...


Mencabarnye bawak Dieya gi mall sekarang.  Seme bende yang goyang-goyang tu nak naek.  Seme ok, kalo dalam 1 kawasan tu ade 17, 17 la Dieya nak naek.  Tak ke mencabar tu namenye.  Ni Dieya dengan sape ntah.  Budak tu memang ade kat dalam tapi Dieya main naek je.  So Dieya main dengan die nih.  Tapi yang tak bestnye parents die suruh turun before abes goyang-goyang.  Diorang raser serba salah kot sebab aku yang masukkan duit dalam goyang-goyang nih...  Ntah...


 Dieya yang ajak datang kat sini.  Feeling-feeling romantik anak aku nih.  


 Gemuknye la aku kan....


Diinspirasikan oleh Dr Halina ibu si Bella tu kan.  Dan tibe masenye Dieya belajar colour.  Yang penting crayon tu adalah nontoxic. Ade 8 colour je tapi harga RM20.  Mahal bagi aku tapi sebab nak bagi Dieya guna, so tutup mata jela.  Cryon ni ala-ala lipstic.  Kalo mata die dah kurang just pusing-pusing je kat belakang tu.






Gaya bakal best student.  InsyaAllah...


Malam tu aku ajak Pijo makan kat grill and steam punye kedai kat Puncak Jalil.  Dah lame dah kitorang dok usha.  Tapi tak try-try.  Bukak kol730.  Sile buat reservation ye kalo nak datang.  Budak yang hensem tu cakap memang sentiasa full kalo weekend.  Mane tak nye RM20 je perpax.  Makan sampai lebam.  Budak bawak 5tahun free.  Bawah 10tahun RM10.  Banyak la jugak pilihan.  Yang penting puas hati.


Muke terkejut tak ikhlas.  Hehehehe.  Tapi aku rase ralat gak sebab mintak tomyam instead of sup.  Tomyam die agak pedas.  Kesian Dieya.  Kejap-kejap mintak air.


Ahad bawak Dieya g swimming.  First time datang pool ni.  Kat area Pullman.  Besar kawasan die.  Bersih.  Tapi ramai orang.  Setakat berendam je takde hal la ramai pon kan.  Dieya amek lajak nak jump.
 

Gedebush!!!!!  Ade sekali tu Dieya nak tunjuk skill ape ntah, tibe-tibe jump tu macam tenggelam dalam sikit.  Tertelan air kot.  Terus tak nak jump dah.


Dalam banyak-banyak pool yang kitorang pergi aku paling tak suke kat Kelab Komuniti Cyberjaya sebab changing room die tak mesra budak kecik la.  Yang ni best.  Dalam changing room ade bilik kecik-kecik.  Setiap bilik tu ade bangku.  So senang la sikit kan...

Next week nak masak ape ek....  *thinkingthinking*

No comments: