Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Friday, January 4, 2013

Gold Coast

Ha, nape? Tak caye? Yela Gold Coast la...  Tapi Gold Coast Morib jela.  Tak mampu nak gie Aussie bagai...  Morib pon Morib la...  Janji Gold Coast.  Hahahahahah

Semalam dalam Wifey ade cakap-cakap pasal Gold Coast Morib (dah tak jadi semalam dah la.  Aku drag sampai dekat seminggu kot entry nih.  Pfffffppp).  Teringat plak belom entrykan lagi holiday ke sane.  Macam biase beli voucher dalam groupon.  Dengan harga RM188 dapat :

1) 2D1N stay at Gold COast Morib in Selangor for 2 people
2) Entry ticket to Water Theme Park - untuk 2 hari tau
3) Daily buffet breakfast and dinner

Tapi ade surcharge RM100.

Kitorang mintak queen bed tapi dapat 2 single bed.  Tak kisah sangat pon sebenarnye.  Bayar pon murah, so hadap jela ape yang adekan.  Lagipon boleh rapatkan pon katil tu.  Tak de hal la. ( try to jadi positive nih)


WAAAAAAA!!!!!!  Menarek tertarik! Siap ade jakuzi wei...  Menarek kan washroom die.  Boleh main intai-intai gitu...


Aku suke gile washroom ade shower screen.  Serius sexy.  Nanti rumah baru ni shower screen ni salah satu Pijo punye project.  Top priority nih.  Lalalallalal~~~


Anak bertuah yang sangat happy!!!!  Akan tetapi..........




Takut bile aku bukak air.  Alahai anak...  Bukan ko suke air ke?


Amboi-amboi....  Bukan main lagi korang kan...  Tak ajak pon ibu.  Muat je aku nak nyelit dalam tu sekali.  Tapi tak kan nak tepek gambar aku dalam jakuzi plak kan.  Ala-ala, berenang baik untuk kesihatan gitu. pfffffppp


Oh suamiku yang tercinta...  Mengapakah dirimu tersenyum bagai dipaksa?


View dari bilik aku.  Gile tak bestkan.  Aku mintak view water theme park.  Tapi receptionist tu cakap bilik tak ready lagi.  Bilik tengah 'DIRTY' sambil buat muka berkerut-kerut tu.  Aku macam faham maksud die, dan-dan aku agree je ngan view ni.  Lagipun bayar murah je kot...  Hadap jela...


Minum petang lepas penat berjimba-jimba kat water theme park.  Since esok pon boleh masuk lagi.  Takdela aku bawak camera (read:iphone) time ni.  Esok jela amek gambar beriye.


Muncungan tersebut bermaksud terima kasih.  Heheheheh.  Dieya cakap 'uuuuuu' (thank you).  Nak tambah effect tu yang muncung beriye tu.


Bracelet ni memang tak boleh bukak.  Kalo bukak nanti esok tak boleh masuk theme park.  Pasrah jela.  Ala, lagipun memang majoriti pakai pon mase dinner tu.  Maybe memang die bagi masuk berkali-kali kalau kite check in even tak gune voucher pon kot.


MUHAHAHAHAHAH!!!!  Kitorang dinner sampai kosong dah tempat.  Tinggal 1, 2 family je time ni.  Memang kitorang makan semua makanan pon.  Nasi, nasi ayam, steamboat, eskrem, seme-seme la.  Dah la hall die ade wireless.  Lagi lame la kitorang lepak sini kan.  Kat bilik line tak kuat.  3G pon xkuat.  Makanan tak banyak choise tapi sedap.  Memang puas hati.


Haaaaa, ade 1 yang aku hangin.  Betul-betul hangin.  Aku mintak iron sampai sekarang taaaakk dapat-dapat.  Punye la setengah jam sekali aku kol.  Manjang iron ade orang gune.  Aku pon sound jela, 'korang punye la besar berapa je iron yang ade nih?'  Opeator tu manjang say sorry pastu cakap nanti kalo dah ade terus hantar kat bilik aku.  Nan hado!


Lobby.  Aku suke gile lampu macam tu.  Kalau boleh nak letak kat dapur rumah nanti.  Masak ke tak kemudian kire.  Yang penting, deco mesti cantek.  Hehehehhe.


 Budak ni kan, dengki tau.  Dok mengadap ipad sampai kol12.  Padahal mata dah ngantuk gile tapi saje dengki dengan ayah dan ibu....  Puas la pujuk suruh tido, last-last aku yang tido dulu.


Laluan ke tempat breakfast.  Ambik aura alam semula jadi.





Breakfast kat open air.  Siap pasang lagu yang mendayu-dayu lagi.  Breakfast pon best.  Seme best la kalo bab makan.  Senang cite.





Budak nyomot...  Makan coco crunch je budak nyomot nih.  Tapi aku tak bagi makan banyak sangat.  Sebab coco crunch terlalu manis untuk budak.  Aku ade terbace kat mane ntah, at least umur 3tahun baru boleh introduce coco crunch dan adek beradek nye.






Yup, aku pakai baju yang berkedut tahap dewa punye.  Tapi pasrah jela.  Bukan ade orang tengok pon.  Kalau ade orang kutuk pon, bukan aku dengar pon.  Kalo dengar pon, macam la aku kesah kot...  Tempat breakfast tu memang betul-betul sebelah pantai.  Suasana memang best, dengan angin sepoi-sepoi bahasa lagi kan...


Ni tempat beer.  Bukak malam je.


Nila die pantai yang ade kaitan dengan babi tu.


Ha, nampak tu belakang aku ramai-ramai tengah breakfast.  Memang dekat gile dengan pantai.  Tapi pantai tu takde ombak pon.  Jauh beza dengan Pantai Teluk Lipat kat umah pijo.


 Pam bang jangan tak pam... 












Dieya in action...











Antara yang terdapat dalam water theme park...






Seme nak dengan ayah...  So seme la gambar ayah...











Dieya paling lama kat sini.  Aku ngan pijo tak sampai ati nak masuk sekali.  Heheheheh.  Kalo masuk konpem jam-jam tu jugak penyek bende alah ni.  Zarah-zarah udara terlalu mampat sebab tekanan berat badan kitorang.  Hehehehhe.  Ntah betul ntah tak term aku gune nih.




 AUUU seksinye anak ibu ni....  Pool ni memang sesuai dengan budak2.  Tengok la paras air die.  Tapi cetek-cetek pon still kene berhati-hati gak..


Aku suke bende ni!!!!  Best-best!


Tak nak lepas ni pelampung dari tangan.  Takut sangat pelampung die ilang..


Satu-satunye slide yang aku boleh naik dan aku slide banyak kali!  First day aku bawak Dieya slide sekali.  Pijo pon bawak Dieya.  Tapi second day dah tak nak dah.  So takde gambar Dieya naek slide.  Huhuhuhu.  Trauma kot ek?  Tapi first day tu lepas  slide Dieya tunjuk cakap nak lagi.  So kitorang pon slide jela lagi.  Heheheheh


 
 Mamat ni and the gang havoc gile.  Dorang peranjatkan orang yang baru keluar dari slide tu.  Termasuk la Pijo pon kene gak.  Kene bukak baju baru boleh slide.  Kalo pompuan kene pakai bikini baru boleh slide.  Gile ke ape aku nak berbikini semata-mata nak try slide ni.  Pelik gak aku kenape ade peraturan macam ni.  Macam tak hormat hak perempuan je.  




Still nak pegang sendiri pelampung.  Dah macam mak slamoh dah aku tengok.  Tapi dari Dieya mengamok baek aku biar je si kenit nih.




Mau pulang sudah...  Sedihnye bile seme yang indah-indah ni nak berakhir.  Nak kene tempuhi realiti balik dah...


Masuk kereta terus tidur.... Penat sangat kot main-main kat water theme park tadi...
  


Overall :
1) Puas hati gile keadaan bilik dan makanan
2) 2D1N dah ok dah sebab xde bende lain kecuali theme park tu.  Kalo 3D2N nanti boring plak kot sebab water park die bukan besar sangat pon.
3) Sile bawak iron sendiri ye...

No comments: