Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Tuesday, January 8, 2013

Menariknye Permandangan...

Semalam kan aku dinner kat Malee's Tomyam kat Dengkil tu.  Kedai die ade ala-ala wakaf gitu tau.  Kitorang pon decided nak duduk situ sambil makan Tomyam Poktek.  Selang 1 wakaf depan aku ade 1 family tengah tunggu makanan sampai.  Yang menariknye si ayah  imankan anak lelaki die sembahyang kat wakaf tu.  Menarik tak?  Menarik gile ok!!  Aku ade snap gambar.  Tapi dan-dan tu jugak bateri iphone aku habis.  So, takde bukti dah.  Ralat gile aku rase sebab permandangan tu sangat jarang yang teramat sangat aku tengok.  Tapi agak pelik sebab dorang sembahyang duduk.  Seingat aku, UAI pernah cakap, sembahyang kene berdiri tegak sekiranye kite mampu berdiri dengan tegak.  Kalau sakit kaki sekali pun tapi boleh berdiri tegak so kene sembahyang berdiri.  Wallahualam...
Dan ade lagi 1 yang menariknye.  Anak lelaki die tadi tu speaking all the way!!! Serius!!! Siap dengan sleng lagi tau.  Dan menarik jugak parents die cakap bahasa melayu tapi budak tu reply in english.  Sepanjang makan tu aku tengok je budak tu.  Kagum betul aku.
Kebetulan mase bayar ade mak die sekali.  Aku pon terus tanye.  Yep, aku memang canggini.  Terus tanye walaupun orang tu aku tak kenal.  Untuk panduan aku jugak kan.  Daripada aku terus berteka-teki better aku tanye terus.  Rupe-rupenye dorang stay kat UK sebelum ni.  Bulan 8 aritu baru balik Malaysia.  Sekarang budak tu darjah 3 dan parents masukkan ke sekolah talfiz.  Sebab kat UK takde pembelajaran Islam, so ni macam nak cover balik la kan.
Aku dok bayang-bayang dah Dieya nanti canne.  Dieya speaking gile-gile kat aku dan aku terlopong tak faham.  Hehehehehhe....  Berangan tu tak salah.  Sebab dari berangan tula kite akan usaha untuk capai angan-angan kite tu.  Betul kan...

Update on 14/01/12
Waaaaaaaaaa!!!!  Rupenye ade je gambar bapak ngan anak tu sembahyang alam iphone aku.  Dan-dan nak upload nih!
Sejuuuuuuk mate memandang kan....

No comments: