Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers

Thursday, May 1, 2014

Outdoor Water Filter

Kesian makcik filter ni.  Ding dong ding dong die dalam must-have-before-entering-DAB2ndhome list.  Mula-mula memang ada dalam list, tapi atas sebab-sebab teknikal yang tidak dapat dielakkan, terpaksa keluarkan dalam list.  Tapi sebab teknikal tu akhirnya boleh dielakkan, maka masukkan ia kembali ke dalam list.

Pijo jumpa outdoor water filter ni kat mudah.  Banyak rupanya yang murah-murah.  Kitorang ingat ke paling murah pon still beriban.  Sebab sedar diri tu yg tak jadi dulu nak pasang tu.  Tiba-tiba jadi tak sedar diri balik bila jumpa yang less than RM500. Pijo cakap better pasang sebelum air masuk.  So takyah basuh tangki dah sebab air yang masuk dah berfilter.  Kalo tak dah cost lagi nak hire orang bersihkan tangkikan.  Aku rasa reason tu strong enough untuk aku setuju pejam mata sudah untuk proceed je.  Tapi sebab aku malas nak ambil tahu sangat aku declare filter ni sebagai project Pijo.  Maknanya Pijo handle sorang-sorang je deal dengan contractor. Ha, nampak tak permainan aku kat situ. Tak nampak? Tak nampak sudah.  Dok situ diam-diam.

Sekali Pijo deal via phone je.  Call contractor, contractor terus pasang, whatsapp gambar, letak waranty card dengan  resit dalam mailbox. Bayar guna m2u.  Dah, settle.  Gila tak?  Dengan tak jumpanya, dengan tak tengok dorang instalnya, dengan tak check dulu filternye, tiba-tiba dah settle.   Memang la bayar lepas kitorang check filter tu tapi idok la aku gemor buat keje rupa gitu kan.  At least jumpa sekali pon dah ok.  Maybe sebab aku bukan jenis mudah percaya sangat kat stranger kot.  Tapi dah aku cakap ni project Pijo, percaya jela ape yang Pijo buat.  Ye dok?  Kenalkan makcik filter aku...






Katanya dalam iklan dia dalam mudah, filter ni direct imported from USA.  Ada 5 filter yang berbatu-batu eh ke pasir, tapi bukan membran la kan, tapi yang penting warranty body 10tahun.  Maintenance dalam 5tahun sekali and will cost us less than RM300 sekali service.  Harga yang die advertisekan RM430 termasuk installation.  Tapi since aku dekat je dengan dia, so dapatlah RM400.  Murah sebab makcik filter ni body dia plastic.  Plastic pon plastic la makcik, janji service ok.  Tak larat dah aku dengan air karat.  Air kat rumah Equine memang berkarat dengan jayanya.  Nak-nak kalau air sinki kat dapur.  Aku tak pernah basuh muka ke berkumur kat sinki dapur sebab karat dia agak kuat kat situ.  Kalau dalam toilet ok je lagi.  Paling sedihkan kalau baju putihkan kalau aku basuh kadang-kadang boleh tukar warna terus tau.  Sedih betul aku tau.  Huhuhuhuhu.

Contractor : M.U.S Integrated Enterprise
PIC : Mustakim (019-7236910)

No comments: